topbella

Monday, February 21, 2011

Doa Nabi Daud



Maha suci sang Pencipta, engkau yang menghalang semua hati. Maha suci Allah yang menciptakan cahaya. Tuhan ku, engkau yang membiarkan aku dan musuhku, iblis, sedangkan aku tidak pernah melakukan kesalahan kerana fitnahnya ketika engkau turun bersamaku. Maha suci Allah yang menciptakan cahaya.

Tuhanku, aku tidak pernah meninggalkan kitab zabur, namun aku tidak pernah menghayati nasihat yang aku ajarkan kepada orang lain. Tuhanku engkau memerintahkan aku supaya menjadi seperti seorang ayah yang penyayang kepada anak yatim dan menjadi seorang suami yang penyayang kepada seorang janda. Tapi aku melupakan janjimu. Maha suci allah yang menciptakan cahaya. Tuhanku, dengan mata yang mana nanti aku memandang Mu di hari kiamat? Sesungguhnya orang zalim memandang dari sisi yang samar-samar. Maha suci Allah yang menciptakan cahaya. Tuhanku, celakalah daud apabila tabir di singkap, lalu dikatakan, “inilah daud yang membuat kesalahan itu”

Maha suci Allah yang menciptakan cahaya. Engkau yang Maha memberi pertolongan. Lalu kepada siapa lagi orang memohon pertolongan sekiranya tidak kepada yang memberi pertolongan ? Tuhanku, hanya kepada Mu lah aku lari dan membawa dosa-dosa ku dan mengakui kesalahanku. Janganlah engkau jadikan aku orang yang berputus asa dan jangan pula engkau menghinaku pada Hari kiamat…..

0 comments:

Post a Comment

 
Sampaikan© Designed by: Compartidisimo