topbella

Sunday, February 27, 2011

teman


Aku selalu runsing memikirkan diriku,

masalah yang menimpa diriku,

namun,

aku tidak sedar bahawa teman-teman ku bagaimana?

Mereka yang setia menemaniku,

menceriakan zaman kanak-kanak ku,

adakah mereka seperti dahulu,

atau semakin hanyut dengan arus hidonisma dunia..

Temanku,

maafkan aku kerana tidak manarik tangan kalian bersama-sama dengan ku..

aku tidak kuat untuk menarik kalian dengan tangan ku.

Teman ku,

aku hanya mampu melihat kalian dari jauh..

aku sayang kalian,

namun untuk mencari jalan penyelesaian nya, aku jd buntu..

bagaimana untuk ku bawa kalian bersama?

Teman,

ku serahkan hati kalian dengan pencipta..

agar doaku menjadi tiket untuk ku bawa kalian bersama..

hanya doa yang mampu ku lakukan tatkala ini..

Teman,

jaga dirimu.. jaga iman mu..

biar pun aku menyayangi kalian,

tapi aku yakin bahawa cinta sang Pencipta Maha hebat….

Teman..

terima kasih atas kasih sayang yang kalian berikan padaku….

Walau kalian jauh di mataku, namun, InsyaAllah, kalian dekat di hatiku…

Terima kasih temanku…..

1 comments:

Amrul As said...

love your writing...keep up the good work..thanks..

Post a Comment

 
Sampaikan© Designed by: Compartidisimo